Helgen..

.. har som sagt varit fullt upp. I fredags var jag barnvakt o Vilma på förmiddagen, vi hämtade sedan Alex i skolan, åkte hem till mamma o pappa (där de skulle sova till söndag) och fikade. Mamma kom hem lite innan 12 jag fick gjort mig iordning o gett plutten mat sen iväg till gbg för att träffa MALIN=) Men oj vad trötta vi var, (alla tre). Vi satt i stort sett tysta under fikan som vi åt på Åhlens café/restaurang. Sen gick vi igenom några affärer o sedan begav vi oss tillbaka till stationen! Tråkigt kanske men samtidigt det är inte många man kan tillbringa tid med i tystnad utan att det blir jobbigt! Så vi får väl se det positivt:p Vi tar igen det snart!!! Linus fick feber under storstadvistelsen, efter alvedon somnade han gott på tåget hem o sov även i bilen från alingsås! Sen var han som vanligt hela kvällen, såg IDOL hos mamma o pappa då Glenn var på match långt  borta och var inte hemma förens 00 typ!

Lördagen åkte vi ner till mamma o pappa, jag skulle testa att göra en efterätt jag tänkt göra på nyår. Det började inte så bra då jag brände chokladen när jag skulle smälta den. Men sen fick jag till slut ihop det, denna var dock alldeles för söt för min smak så får bli något annat. Någon som har något förslag? Sen åt vi lunch o jag, pappa, rasmus, alex och Linus begav oss till Vårgårda för att kolla glenn när han spelade hemma match. Vi kollade lite mer än 1 period sen tröttnade Alex. Men han tyckte nog att edt var rätt skoj. Sen blev det pizza när glenn kom tillbaka, vi åkte hem tidigt och jag gick och lade mig kl 20! haha trött är man då!

I söndags åkte jag och Glenn till Trollhättan för att handla dem sista julklapparna. Är inte riktigt färdig i alla fall, men vi åkte strax innan 11 och var hemma efter 15! Var massa folk så tog längre tid än vad vi räknat med, hämta Linus som var hos sin mormor o morfar o sen iväg till gendalen och "lussa" (linus var tomte) för farmor o farfar o sen hem. Blev crepes på kvällen till Beck- Hämden. Sen somnade vi gott!

Igår blev det inte mycket gjort, var hos Sandra på förmiddan. Sen hem o greja så mycket jag orka och sedan blev det promenad med Sofie på kvällen, sen hem o duscha och sedan satt jag o grät och såg på Svenska Hjältar! Vilka människor! Glenn var då uppe i gendalen o hämtade granarna (en till mamma o pappa) Jag ska bara ha 1 inne!

Idag har vi varit hos mormor o morfar och fikat, morfar kom hem igår från sjukhuset! O nu har jag precis ätit lunch o ska strax ner o byta tvätt i maskin. Sen får vi se var jag börjar röja, köket eller om jag ställer mig o stryker! Ikväll är det sluta-röka-kurs, som jag börjar tycka känns onödig men gå får jag väl göra ändå. Men det är kanske så bara för att jag, Sandra och Lotta har varandra att prata med. Men men Linusen ska va som vanligt hos sin mormor o morfar och Glenn ska iväg och träna! Jag känner mig så fri på något sätt nu utan ciggaretterna! Känns UNDERBART!!! Har nu 300 kr i min burk:p

So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0