Dagis

Det höll på att hända en olycka idag, delvis hände den men det gick ju bra! Men jag hade hjärtat i halsgropen en stund. Man tänker ju vad hade jag gjort om dem hade gått av? Som jag skrev igår skulle vi köra kusinen till dagis idag, och när vi kom dit och jag öppnade bildörren (jag hade fortfarande inte knäppt upp bältet på honom) så drog han samtidigt i dörren och satte ena handen i mellan och dörren åkte igen. Ohhh skrek jag och tårarna började rinna. Han skulle upp i famnen innan jag ens fick av bältet. Varför säger man något i den situationen? Han är en riktig tuffing egentligen så hade jag inte sagt något så hade han garanterat inte blivit ledsen! Jag menar han slår sig ofta och en del gånger rätt rejält utan minsta pip! Jag kollade på fingrarna ingenting syntes och när jag pussat och blåst på fingrarna frågar jag honom om vi ska kolla om Linus somnat, han nästan hoppa ur famnen och allt var återigen bra!

När vi kom in så ville han inte ta av sig, jag fick locka med snuttisen och när han fått den och gett mig en kram så var allt bra och han gick direkt in till bilarna! Vilmis kom och hälsade på sin "lillebror". Hon har sagt det sen innan Linus föddes att hon kommer vara en extra storasyster, eftersom jag inte får ett syskon av mamma! Så Linus har nu en extra storasyster, hon har även fått med min andra kusin i detta, så han har 2 st just nu!

I måndags när jag var och hälsa på mor o far hade pappa varit hos faster (minns inte vad han gjorde där) och då sa han till Ellen att jag tror Sandra och Linus är hemma nu så jag får nog skynda mig hem. Ellen - min "lillebrorsa"? Kan bara tänka mig hur hon lät! Ja de två de är störtsköna på varsitt sätt! Längtar tills Linus är i den åldern! Men den här tiden är ju väldigt mysig också. Och det blir roligare och roligare för varje dag nästan. Händer så himla mycket!

Var uppe på "mitt" jobb idag=) Jag har ju jobbat som vikarie inom barnomsorgen och har i nästan 1 års tid varit på ett ställe 2 dagar i veckan! Var himla skoj men tyvärr hade Johanna fått sluta så henne fick jag ju inte träffat. Tydligen så har det blivit mindre barn, och de (ansvariga) vet att det blir ett litet hopp nu innan det kommer mer barn, eller en hel del barn igen om man säger så och ändå har de lagt ner massa pengar på 2 nya avdelningar bara här!! Så de var lite besvikna/ledsna där uppe! Men vad glada de blev och se mig, eller nee att få träffa Linus,! Jag kunde nog kvitta:) Men det var kul och se barnens reaktioner, var är din mage? Ska han börja här nu?? Jovisst! Tänk om man skulle lämna en 2 månaders bebis på dagis, ne usch!

Var sedan en sväng hos mormor, drack kaffe och glass=) Mums! Hon är just nu på helspänn. De ska idag få besked om de får lägenheten de var och kollade på förra veckan var det tror jag? Och hon har ju redan möblerat hela lägenheten. Hon kommer bli så besviken om de inte får den! Så nu håller vi tummarna!

Ikväll ska Glennsan åka å träna hockey, andra gången på flera år;) Han slutade när han ryckte in i lumpen. Han har redan världens träningsvärk. -Men det är ju så kul! Så jag och Linus ska nog hälsa på mor o far=)

Nu längtar vi tills dop och sälen=) Skidor, härlig luft och afterski;) 

Sandra


Kommentarer
Postat av: Anonym

åå, jag längtar också:)

2009-01-28 @ 16:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0