Välkommen till min nya blogg!

Jaha, då har även jag fallit in i den här trenden, eller vad man nu ska kalla det!
Får se hur bra det går, men man kan ju alltid ge det ett försök eller två.

Min dag började lite sisådär! Linus vaknade halv 6 o mamma var väl inte riktigt jätteglad åt detta!
Men upp får man gå i alla fall, ner o sätta på vatten, ta en snabb cigg, blanda till ersättningen och
tända upp myslampan och ge mat. Å samma sak som vanligt, han hatar att rapa. Men rapa måste man
annars kommer allt upp! Och de vill vi ju inte, så när jag tar flaskan blir det ett illskrik. Jag tror varje morgon att
han väcker alla grannar, upp och gå ett varv tills rapen kommer, ner o sätta sig o ge lite till och återigen upp och gå
och sen ge honom det sista. gå ett varv och själv stoppa i mig en frukt och upp och lägga sig en liten stund igen.
(det är tanken i alla fall). Men man är ju sååå trött när klockan ringer vid halv 8 att man bara stänger av den och somnar om. Vaknar sen upp av att Linus ligger o pratar halv 10!! Jaha då var denna dagen förstörd!!

Jag hade tänkt att åka och handla tidigt, mest för att vi åt kyckling idag och jag vill ju att den ska hinna tina. Var
dock på ICA klockan 11 och var rätt nöjd över det. Sen ringer mor min och frågar om jag kan byta klipptid med syster
eftersom hon inte hinner hem till sin tid idag och hon då kan ta min tid på torsdag, jo visst går alldeles utmärkt.
Ringer mormor (som nu är gammlamormor, vilket jag tycker är lite roligt) och kollar om hon kan ta Linus den stunden
och det kan hon! Tack så mycket!

När jag varit o handlat och kom hem såg jag hur mycket jag egentligen har att göra, och fick världens huvudvärk. Men det
var ju bara att sätta igång! Satte på en tvätt, diskade upp det mesta och sen åt jag en snabblunch. Väcker upp Linus ger honom mat och sen lägger vi oss på golvet o pratar lite innan det är dags att åka ner till gammlamormor!

Sen äntligen klippning, dock är hon en kvart sen! (ovanligt)! Tänk om han är jättejobbig, tankarna börja rulla. Och precis när jag ska sätta mig i stolen ringer bvc-sköterskan och ska prata. Frissan får vänta på mitt samtal och 5 i fyra börjar klippningen!

Det hade som tur var gått bra med Linus och efter en snabb pratstund åkte vi hem till pappsen. Lagade mat och sen stack han iväg o träna! O nu sitter jag här med en kopp kaffe ett öga på handbollen och ett öga på datorn!

Imorgon hoppas jag på att få gjort lite i alla fall. Vi kommer gå upp i tid i alla fall, vi ska till kusinen klockan 08.00 och passa honom en liten stund och sedan lämna honom på dagis runt 9-tiden. Kanske skulle ta och hälsa på uppe på "mitt" jobb efter det då kanske! hm jaa. Nej nu är det nog dags för matning snart igen!!

Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0