Vaccinerade

Japp då var jag och skruttis vaccinerade! Idag när jag ringde så sa "vikarien" att barn födda 08 blir vaccinerade v.49 men om jag ska vaccinera mig kunde jag komma idag och då ta med Linus så får han sprutan samtidigt! Men vilket jävla vel det var där nere! USCH! Jag var där halv 2 då hon sagt att det börja 2 men när jag kommer dit står det på en skylt att idag börjar vaccinationen kl 15.00. Gick in o fråga och då var första timman till de i riskgrupperna som ska ta spruta nr2. O de som skulle ta spruta2 hade fått tid för denna. MEN de var bara 1 i riskgrupperna som blev vaccinerad då endast de som behandlas med cellgift eller har HIV får 2 sprutor! (och barn under 13) Men barn under 13 (eller i alla fall Linus) får bara en halv dos 0.25 så därför får de 2 sprutor, vi får 0.5! Vi var därifrån kvart i 3 tror jag!

Dagen har för övrigt varit fullspäckad! ÖF i morse och sedan fika hos gammlamormor o gamlamorfar. Sen hem en snabbis då Linus fick sova lite och mamma slänga i sig en lunch sedan ner för sprutan. Efter det åkte vi en snabbis till svägerskan och lämna av lite urvuxna kläder (samt hämta tillbaka kläder twinsen växt ur) och pratade av oss lite! Sen hem fixa mat, o så kom mamma, pappa och syster yster upp en sväng. Hjälpte mig att byta gardiner och kika på hur Linus rum blev! Sen for de hem igen o samtidigt åkte glenn på träning. Nu sover skrutten sött i sin säng han var jättetrött!!

Imorgon ska jag på fika hos Li, se hur de har fått det i nya lyan=) Ska bli spännande!

Ikväll är DH ska ta hand om lite tvätt först!

So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0