VARNING! LÅÅngt och ointressant info om våran helg!

Här har varit en sjukhelg! Linus började ju redan i måndags i och för sig! Men vi har ju klarat oss me and glennis! Tills i fredags, då började jag snora det rann både ur näsan o ögonen konstant, lördag och söndag med. Idag känner jag mig lite bättre! Hoppas att det vänder fort! I lördags blev Glenn magsjuk o Ove, Lotta och Peter fick det med! JIPPI!!! Jag o Linus åkte upp en andra tur till stugan på lördag förmiddag så vi slapp detta PEPPAR PEPPAR!! Men i och med att de andra gick så fort i mellan så tror vi att vi klarat oss!

Det har ju varit långhelg nu, så i onsdags åkte jag o LInus upp till stugan så pappsen i huset kunde tapetsera i fred, (det är bara lite vinklar kvar nu, som han ska få hjälp med men även Ove är ju som sagt sjuk) Kom hem i torsdags, grillade och Linus fick busat lite med farbror Peter som kommit hem. Fredagen begav vi oss till göteborg för att träffa Malin (sista gången på länge:() och Linda. Vi gick och shoppadde, dock bara ögonshopping för mig, men Linda och Malin handlade lite! Sen blev det en (brännande stark) lunch på Åhléns Cafe gott! Vi kikade runt lite på Åhlens efteråt o sen blev det ett tårfyllt farväl av älskade vännen! Och även hejdå till Linda, hoppas jag snart kan komma och kolla på er nya lägenhet:) Jag tog mig med tunga steg till tåget (vägen förbi espresso house för en vanilla latte) och satt med en gnällig trött son¨på tåget hem.
Väl hemma så började jag röja lite i köket och tog en snabbsväng med dammsugaren, för på kvällen fick vi besök av Rebecca, Malin och Ulli:) Det blev korvgrillning och massa tjöt och skratt:) Ett måste att upprepa snart!!

Lördagnatten fick jag ringa hem sambo vi 3-tiden, haha. Ringde mest för att jag var lite orolig och undrade vart dem var! men tror de kom hem rätt snart efter det! Sen blev det att få upp Glenn på morgonen och skicakde iväg honom till loppmarknaden så fick jag packat ifred. Sen blev det en kopp kaffe med hans syskonskara o barn innan jag o Linus begav oss iväg till näs igen. Där det blev firande av G:)

Söndagen hem till en sjuk sambo som var väldigt pigg eller pigg är kanske fel ord men mådde bra för att ha haft magsjuka! Men vi gjorde inte många knop den eftermiddagen!

Idag vaknade ´Linus 9.30!! Dock vaknade jag o Glenn tidigt men vi somnade till slut om som tur var! Sen har jag o Glenn bakat bullar o hallongrottor. Glenn hade mest hand om Linus men han hjälpte mig också! Sen när bullarna bakades var det dags för lunch som blev pannkakor! Sen tog vi en paus med telefonprat med underbara MALIN som lämnar detta land imorogn=/ och lite data. Sen tog jag tag i bakningsdisken och därefter var det dags för middag! Ikväll har vi varit en sväng o kollat på fotboll, systers C gjorde första match på länge! Kul för honom!!! :)

Imorgon blir det BVC 18 månaderskontroll, vikt o längd + vaccination. Hoppas det går bra! Efter det hämtar vi mormor o beger oss till Överby och letar klänning till henne inför systers student. :)

Nu ska jag smaska mer bullar, trots att jag knappt har någon smak;)

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0